2025-yilga kelib Qozogʻiston va Oʻzbekiston yana bir temir yoʻl liniyasini ishga tushiradi. Bu haqda Qozogʻiston hukumati yigʻilishida maʼlum qilindi.
Sanoat va infratuzilmani rivojlantirish vaziri Kairbek Uskenbayev Qozogʻiston temir yoʻllari quvvatini oshirishga qaratilgan loyihalar haqida gapirdi. Ular orasida Darboza shoxobchasi — Maktaaral ham bor.
Yangi temir yoʻl Qozogʻiston janubini Oʻzbekistonning markaziy hududlari bilan bogʻlaydi. Loyiha Markaziy va Janubiy Osiyo mamlakatlariga qisqaroq tranzit yoʻnalishini hamda Oʻzbekistonga qoʻshimcha chiqish yoʻlini taʼminlaydi, dedi Uskenboyev.
Hozirda loyihaning texnik-iqtisodiy asoslari ishlab chiqilmoqda. Dastlabki rejaga koʻra, 106 km uzunlikdagi shoxobcha 2024−2025-yillarda quriladi va uning qiymati 162 milliard tenge ($336 mln)ni tashkil qiladi.
Liniyaning toʻliq ishlashi uchun “Jizzax” vokzaliga chiqishni taʼminlash zarur. Vazirning soʻzlariga koʻra, 89 km yoʻlni rekonstruksiya qilish talab etiladi — Qozogʻistonda Irjar chegara stansiyasigacha boʻlgan 12 km, Oʻzbekistondagi 77 km.
Bundan tashqari, 2025-yilgacha Qozogʻiston mamlakatning tranzit salohiyatini oshirish maqsadida yana ikkita temir yoʻl loyihasini amalga oshirmoqda. Bu Xitoy bilan chegaradosh Doʻst-Moʻyinti yoʻnalishi, shuningdek, Olmaota shahrini aylanib oʻtuvchi shoxobcha.
Darboza-Maqtaaral shoxobchasini loyihalash bir necha yildan buyon davom etmoqda. Avval aytib oʻtganimizdek, u Sariogʻosh chegara stansiyasi va Toshkent oʻrtasidagi liniyadagi yuk oqimining bir qismini oʻz zimmasiga oladi hamda Turkiston oʻlkasining rivojlanishiga yordam beradi.
Qozogʻistonlik eksportyorlar “Sariagʻash-Keles” chegara punktida tovarlarning kechikishidan shikoyat qildi. Yangi filial yuklarni tushirish va Oʻzbekistonga yetkazib berish va janubdan Afgʻoniston va Pokistonga tranzitni tezlashtirish imkonini beradi.