Halol belgisi bo‘lgan mahsulotlar uchun tendensiya rivojlanmoqda, deya yozadi “Sostav” nashri.
“ORO” marketing tadqiqotlari agentligi tomonidan o‘tkazilgan so‘rov natijalariga ko‘ra, undan respondentlarning 25%i foydalanadi. 19% respondent esa vaqti-vaqti bilan sotib oladi, yana 4%i tez-tez sotib olishadi.
Tahlilchilarning fikricha, auditoriyaning kattaligi aholining qaysi dinga e’tiqod qilishidan qat’i nazar, bozor imkoniyatlaridan darak beradi.
Tadqiqot ikki bosqichda o‘tkazilgan bo‘lib, sentabr oyida o‘tkazilgan onlayn intervyuda aholisi 100 ming kishidan ortiq bo‘lgan shaharlardan 507 nafar respondent ishtirok etdi.
Noyabr oyida 100 mingdan ortiq aholi istiqomat qiladigan shaharlarning 1631 nafar aholisi onlayn intervyularda ishtirok etdi, ulardan 129 nafari Qozondan.
Halol mahsulotlar Volga mintaqasida, ayniqsa, Qozonda eng ommabop bo‘lib, ularni respondentlarning 77%i sotib oladi. Moskva bozori 37% bilan ikkinchi o‘rinda turibdi.
Bunday mahsulotlarga eng kam talab Uzoq Sharq federal okrugida 9%ni tashkil etgan. Ko‘pincha ular go‘sht yoki qiyma sotib oladilar — 21%, kolbasa — 21%, chuchvara — 15%.
Shahar aholisining 8%i go‘sht iste’molini cheklaydi va tahlilchilar boshqa tendensiyaning rivojlanishini qayd etgan.
Xususan, respondentlarning 33%i do‘konlarda go‘sht mahsulotlarining mavjudligini payqashsa, 18%i vaqti-vaqti bilan sotib oladi. Yana 8%i ba’zan sotib olishsa, 2%i tez-tezdan sotib olishadi.
Eng ko‘p go‘sht Uzoq Sharq federal okrugida iste’mol qilinadi — 24%, eng past ko‘rsatkichlar esa Ural va Sibir federal okruglarida kuzatilgan bo‘lib, mos ravishda 11% va 10%ni tashkil etgan. Poytaxtda go‘shtni respondentlarning 27%i sotib oladi.
Tahlillar bu daromad bilan to‘g‘ridan-to‘g‘ri bog‘liq ekanligini ko‘rsatdi. Ba’zan yoki ko‘pincha go‘shtni badavlat odamlarning 10%i, vaqti-vaqti bilan 23%i sotib oladi.
Kam daromadli fuqarolarning atigi 4%i ushbu mahsulotni tez-tez yoki ba’zida sotib oladi. Shuningdek, 11% respondent kamdan-kam sotib oladi.