2022-yilda bir nechta yirik kompaniyalar rebrendingni amalga oshirdi. Ba’zilar taniqli xorijiy studiyalar xizmatlariga murojaat qilishdi, boshqalari mahalliy agentliklar bilan birgalikda rebrending qilishdi.
2021-yil oxirida “Spot” mahalliy kompaniyalar brendidagi o‘zgarishlarni tahlil qilgandi va bu yil ham an’anani davom ettirishga qaror qildi.
“Spot” joriy yilning eng hayratlanarli holatlarini eslab, qaysi kompaniyalar rebrending o‘tkazgani va natijalar haqida ma’lumot to‘pladi.
WOK va STREET 77
“WOK”. “Naked Eye Brand Studio” “WOK” va “Street 77” brendlari uchun yangi ko‘rinishni ishlab chiqdi. O‘zgarishlar logotip va aloqaga ta’sir qildi.
Shunday qilib, “WOK” xizmat ko‘rsatadigan markali quti logotipda bosh rolni oldi, uning yonida tarkibni ko‘rsatish uchun tepada lapsha tasvirlangan.
Bundan tashqari, kompaniya to‘q sariq rangni yanada to‘yingan va raqamli qildi. Zamonaviy Osiyo yozuvlari aralashmasidan ilhomlangan shrift qismi ham yangilandi.
“Street 77”. Brend bilan tanish aloqani saqlab qolish, asosiy tafsilotlarni zamonaviyroq ko‘rinishga aylantirish muhim edi.
O‘zgarishlar qadoqlash yechimlariga ham, marketingga ham, interyerga ham, fotosurat uslubiga ham ta’sir ko‘rsatdi. Logotip oddiyroq uslub va yorqin ranglarga ega bo‘ldi.
““Street 77” va “WOK” tarmog‘ining yangi brendingini joriy etishdagi muhim qadam birinchi yangilangan qo‘shma filialning ishga tushirilishi bo‘ldi. Bizning studiyamiz har bir qavat uchun reja tuzishdan tortib, vizualizatsiya va keyingi ta’mirlash va ishlab chiqarishni nazorat qilishgacha bo‘lgan ichki va tashqi dizayn, mebel va zallarni ishlab chiqdi “, — deydi “Naked Eye Brand Studio” jamoasi.
OSON
2022-yilda “OSON” elektron to‘lov tizimi o‘zining oldingi logotipi va ilovasini rebrending qildi.
Yangilangan ilova logotipni oʻzgartirdi, shuningdek, avvalgi ilova interfeysi bilan amalga oshirish qiyin boʻlgan yangi xizmatlarni qoʻshdi. Hamma narsa o‘zgardi: P2P o‘tkazmalaridan tortib to to‘lov jarayonigacha.
Yangilanish davomida to‘lovlar xavfsizligiga alohida e’tibor qaratildi. Ilova foydalanuvchilari uchun himoya, jumladan, geolokatsiyani kuzatish soʻrovi qoʻshildi.
мaslov:tashkent
Rebrending uning Moskvadagi sherigi “maslov:agentligi”, sobiq “Ketchum Moscow” tashabbusi bilan boshlangan.
Bunga 21-iyundan beri “maslov:agentligi” nomini olgan Rossiyadagi hamkor agentlik “Ketchum Moscow” rebrendingi sabab bo‘ldi.
“Qachonki munosabatlar aloqalardan muhimroq boʻlsa” — “maslov:agentlik” yangi shiori sifatida tanlangan.
Yangi brendga oʻtish “Maslov” va “Chumin” bilan bogʻliq boʻlgan barcha asosiy biznes amaliyotlarini bir soyabon ostida birlashtiradi.
Toshkentdagi ofis ham bundan mustasno emas edi — bundan tashqari, uning xodimlari hamkasblari bilan birga tranzit masalasini muhokama qilishda ishtirok etishdi.
Logotipning birinchi harfi kichik bosh harflar bilan yozilgan. Ushbu element, konsepsiyaga koʻra, agentlik xususiyatini aks ettiradi.
Kompaniya uni shunday ta’riflagan: “Biz ajralib turamiz va boshqachamiz, lekin oʻzimizni boshqalardan ustun qoʻymaymiz”.
“Mikrokreditbank”
Bank rebrendingi brend konsepsiyasini toʻliq oʻzgartirishdan iborat boʻlib, uning nomi, logotipi va korporativ ranglari hamda shiori bilan yakunlanadi. Bundan tashqari, yangilanish bank tomonidan taqdim etilgan xizmatlarga ham ta’sir qildi.
Endi bank logotipi koʻk va yashil elementlardan iborat “M” harfidir. Yashil rang toʻgʻri tanlov, barqarorlik, birlik, muvaffaqiyat, oʻsish va rivojlanishni, koʻk esa ishonch, professionallik va rivojlanishning asosini anglatadi.
Yangi shior: “MK bank — farovon hayot asosi”.
Ishonch
Rossiyaning “DEPOT WPF” agentligi “ISHONCH” doʻkonlar tarmogʻi uchun korporativ identifikatsiyani ishlab chiqdi.
“Biz oʻz oldimizga rebrending vazifasini qoʻydik, bu, birinchi navbatda, foydalanuvchi marshrutida aks etadi va mijozlarga chakana savdoda o’zlarini qulayroq his qilishlariga yordam beradi”, — deydi agentlik.
Agentlikning strategiya boʻlimi madaniyat va merosni qadrlaydigan, oʻzini va atrofini yaxshi tomonga oʻzgartirishga intiladigan, oʻzgarishlarga ishonadigan va boshqalarga yordam berishga intiluvchi Oʻzbekistonning zamonaviy rezidenti haqidagi brend — “Truzbek” gipotezasini taklif qildi.
Oʻzbekistonda brendlarning vizual aloqalarida keng qoʻllaniladigan tipik naqshlarga muqobil sifatida taklif etilgan muallif naqshining asosini tashkil etgan piksellashtirish texnikasi konsepsiyaning uslub yaratuvchi elementi boʻldi.
Logotipni ishlab chiqishda “ISHONCH"ni O‘zbekiston raqobat muhitida ajratib turadigan qat’iy va minimalistik uslublarga amal qilishga qaror qilingan.
Uslubni shakllantiruvchi element “I” harfi boʻlib, u logotipning qisqartirilgan versiyasi yoki matn bloklari uchun oʻqlar sifatida ishlatilishi mumkin.
Ijodiy kampaniyada bir nechta jamoalar ishtirok etishdi: “ISHONCH” jamoasi, “Sintez” agentligi, “DBLA” prodyuserlik studiyasi, “Depot” jamoasi.
Loyiha ustidagi ishlar ijodiy kampaniya uchun g‘oyalar yaratish bo‘yicha ikki kunlik seminar tashkil etishdan boshlandi.
Black Quail
“MA'NO Branding” agentligi yangi joylashuv va konsepsiya ustida ishladi. Charm brendi “The Black Quail” oʻzgartirildi.
Jarayon 2021-yildan beri amalga oshirilib, 2022-yil avgustida yakunlandi. Tashkil etilgan kundan boshlab brend isyonkor xarakterga ega edi.
Biroq, kompaniyaning yetukligi va assortimentning kengayishi bilan xarakter va qadriyatlar oʻzgarmoqda. Yangi segmentga kirish tufayli brend ongli va toza uslubga muhtoj edi.
Charm mahsulotlari brendining joylashuvi va kontseptsiyasi oʻzgardi. Endi “Black Quail” sharqona xarakterga ega minimalizmni topdi. “The” qismi oʻziga xoslikdan olib tashlandi, xarakter (qora bedana) yanada ajoyibroq boʻldi.
Naqsh bir-biriga bogʻlangan geometrik elementlarga asoslangan boʻlib, ularning kombinatsiyasi oʻzbek bezaklari uchun an’anaviy boʻlgan 8 qirrali yulduzni tashkil qiladi.
Natijada narx siyosati sezilarli darajada o‘sdi, Samarqand va Toshkent aeroportlarida yangi punktlar ochildi, brend charm buyumlar va aksessuarlardan tashqari, assortimentga sharflarni ham qoʻshdi.
Testo by #ЗаМира
2022-yilning fevralida butun dunyo Rossiyaning Ukraina hududida harbiy amaliyotlarini boshlaganini kuzatdi.
Birozdan keyin “Testo by Zamira” chuchvaraxonasi “Testo by #ЗаМира”ga o‘zgardi.
Shunday qilib, rebrending yordamida Zamira Rahmonova betaraflikni buzmagan holda o‘z pozitsiyasini ko‘rsatishga qaror qildi.
Bundan buyon lotin alifbosida katta Z harfi bilan yozilgan Zamira ismi kirill alifbosida #ZaMira xeshtegi bilan yoziladi, bu brend asoschisi pozitsiyasini ta’kidlab, tinchlik uchun degan ma’noni anglatadi.