1-martdan 8-martgacha boʻlgan davrda Oʻzbekiston rezidentlarining xarid faolligi oʻtgan haftaga nisbatan 14%ga, xarajatlar hajmi 20%ga, oʻrtacha chek esa 5%ga oshdi. Bu haqda “Humans” tadqiqotida keltirilgan (“Spot"da mavjud).
Qayd etilishicha, kosmetika, aksessuarlar, tadbir chiptalari, restoranlar va taksilarga qilingan xarajatlar eng koʻp oshdi. Gullar uchun oʻrtacha chek 2022-yilning shu davriga nisbatan 2,2 baravarga oʻsdi.
Sevimlilar uchun sovgʻalar
Bayramdan oldingi haftada kosmetika vositalariga xarajatlar fevral oyining oxirgi haftasiga nisbatan qariyb 7,5 baravarga oshdi, oʻrtacha chek ham sezilarli darajada (6,5 baravar oshdi. Kiyim va aksessuarlar doʻkonlarida xaridlar soni 40%ga oshdi.
Uy-roʻzgʻor buyumlari (idish-tovoq, toʻqimachilik, dekoratsiya) ham yuqori talabga ega edi. Ushbu toifadagi xarajatlar 2,4 baravar, oʻrtacha chek esa ikki baravar oshdi.
O‘zbekistonliklar shu davrda kitob do‘konlarida 1,7 barobar, o‘rtacha chekga 1,6 barobar ko‘p pul sarflagan. Tikuvchilik va qoʻl mehnati buyumlari ham mashhur bo‘lib, xaridlar soni 25%ga oshdi.
Bundan tashqari, bahorning birinchi haftasida odamlar turli maishiy texnikalarni tez-tez xarid qila boshladilar. Ushbu toifadagi tovarlar boʻyicha iste’molchi faolligi qariyb 1,5 barobar oshdi.
Madaniy dastur
Bayramdan oldingi haftada turli madaniy tadbirlar uchun chiptalarga talab keskin oshdi. Ushbu toifadagi xarajatlar fevral oyining soʻnggi haftasiga nisbatan deyarli 6,5 baravar va oʻrtacha chipta 3,2 baravar oshdi.
“Ikki kishilik stol”
Restoranda tushlik yoki kechki ovqat oila, do‘stlar yoki hamkasblar bilan yaxshi vaqt o‘tkazish, shuningdek, bayramni nishonlash uchun ajoyib imkoniyatdir.
Shu tariqa, 1-martdan 8-martgacha oʻzbekistonliklar restoran va kafelarga bir hafta avvalgiga nisbatan 2,2 barobar koʻp tashrif buyurgan va u yerdagi xarajatlar 36%ga oshgan.
Oila davrasida bayram
Ko‘pchilik bu kunda uyda oilaviy kechki ovqatlanishni ham afzal ko‘radi. Shunday qilib, mart oyining birinchi haftasida fevral oyining so‘nggi haftasiga nisbatan oziq-ovqat mahsulotlariga talab oshdi — o‘zbekistonliklarning supermarket va oziq-ovqat do‘konlaridagi xarajatlari 31%ga, o‘rtacha hisob-kitob esa 20%ga oshdi.
Odamlar spirtli ichimliklar do‘konlarida ham 3,8 baravar ko‘p pul sarflashni boshladi va u yerda o‘rtacha chek ikki baravar ko‘paydi.
Jadval bo‘yicha yetkazib berish
Bayramdan oldingi hayajon har doim nafaqat sovg‘alarni sotib olishga, balki ularni manzilga yetkazishga ham urinishdir.
Ko‘pchilik o‘zbekistonliklar kuryerlik xizmatidan foydalanishga qaror qilishgan bo‘lsa ajab emas — ular yetkazib berish uchun bir hafta oldingiga nisbatan 3,5 barobar ko‘proq buyurtma berishgan. Kuryerlik xizmatlari narxi esa 2,5 barobar oshdi.
Komfort sayohat qilish
Bayram haftasida odamlar taksidan 16%ga tez-tez foydalanishni boshlab, bu turdagi transport narxi 22%ga oshdi.
Mamlakat ichida va chet elda sayohat qilish
Bayram oldidan bir hafta ichida ko‘plab O‘zbekiston fuqarolari xorijga chiqishdi. Shunday qilib, 1-martdan 8-martgacha “Humans” foydalanuvchilari orasida xalqaro roumingga talab ortdi.
Fevral oyining so‘nggi haftasiga nisbatan Qozog‘iston, Tojikiston, Turkiya va Rossiyada rouming abonentlari soni 20%ga, BAAda 29%ga, Saudiya Arabistonida 40%ga oshgan.
O‘zbekistonliklar mamlakat bo‘ylab ham faol sayohat qildi. Yo‘lovchilarni temir yo‘l orqali tashish narxi qariyb 10 baravar, o‘rtacha hisob esa 6 barobar oshdi.