Avvalroq “Spot” Xitoy-Qirg‘iziston-O‘zbekiston temir yo‘li loyihasining texnik-iqtisodiy asoslarini ishlab chiqish Markaziy Osiyo-Xitoy sammiti vaqtida yakunlangani haqida yozgandi.
Magistral temir yo‘l qurilishi 2023-yilda boshlanishi kutilmoqda. Bu haqda Xitoyning “Yicai Global” nashri “O‘zbekiston temir yo‘llari” marketing va logistika bo‘limi boshlig‘i Umidulla Ibragimovga tayanib xabar berdi.
Uzunligi 523 km boʻlgan tarmoq liniyasi Qirgʻizistonning Qorasuvi orqali Qashgʻar va Andijonni bogʻlaydi.
Ibrohimov taʼkidlaganidek, uning ishga tushirilishi Oʻzbekiston va boshqa Markaziy Osiyo mamlakatlari uchun xalqaro bozorlarga yangi, eng qisqa va eng qulay yoʻlning paydo boʻlishini anglatadi.
Buning sharofati bilan butun mintaqa Yevropa va Osiyo o‘rtasidagi muhim markazga aylanadi.
O‘z navbatida, Xitoy loyihani amalga oshirish orqali Shinjon-Uyg'ur viloyatining g‘arbiy provinsiyalarida infratuzilmani yaxshilaydi, shuningdek, Kaspiy uglevodorodlari yetkazib berish hajmini oshirishi mumkin, deya xqayd etdi “Sinxua”.
Filialning yo‘nalishi 2022-yil sentabr oyida Samarqandda bo‘lib o‘tgan ShHT sammiti doirasida uch davlat vakillari tomonidan oldindan kelishilgan edi.
Transport vazirligi taʼkidlaganidek, uning qurilishi Osiyodagi savdo va transport geografiyasini kengaytiradi.
O‘zbekiston Tashqi ishlar vaziri vazifasini bajaruvchi Vladimir Norov ushbu loyihani Markaziy va G‘arbiy Osiyoning kelajakdagi yagona transport tarmog‘ining bir qismi sifatida alohida ta’kidlagandi.
Avvalroq “Spot” Shavkat Mirziyoyev YeOIIni temir yo‘l tashabbuslari — “Agroekspress” va “Transafg‘on” temir yo‘li loyihasida ishtirok etishni faollashtirishga chaqirgani haqida yozgandi.