Raqobatni rivojlantirish qo‘mitasi qonunchilikka reklamada til me’yorlarini buzganlik uchun javobgarlikni belgilovchi o‘zgartirishlar tayyorladi.
Ma’muriy javobgarlik to‘g‘risidagi kodeksning 178.1-moddasiga (“Reklama to‘g‘risidagi qonun hujjatlarini buzish”) o‘zgartirish kiritish taklif etilmoqda. Moddaning ikkinchi qismini reklama joylashtirishda davlat tiliga qo‘yiladigan talablarga rioya qilmaslik to‘g‘risidagi nizom bilan to‘ldirish taklif etilmoqda.
Ushbu qism, shuningdek, taqiqlangan mahsulotlarni yolg‘on reklama qilish va reklama qilish uchun javobgarlikni belgilaydi. Unga nisbatan sanksiya 5 dan 7 BHMgacha (1,65−2,31 mln so‘m)ni tashkil etadi.
Muqaddimada reklama mahsulotlarida tildan foydalanish bo‘yicha standartlarga rioya qilmaslik holatlari haqida shikoyatlar qayd etilgan. O‘zgartirishlar “davlat tiliga e’tiborni kuchaytirish va bu boradagi munosabatlarni tartibga solish” imkonini beradi, deya kutmoqda Qo‘mita.
Yil boshidan buyon boshqarma tomonidan tashqi reklama saytlarida til me’yorlariga rioya etilishi yuzasidan 9435 ta tekshiruv o‘tkazildi. 35% hollarda qoidabuzarliklar aniqlangan, ulardan 17% grammatik va semantik xatolar va 16% faqat boshqa tildagi (asosan rus tilidagi) bannerlar bilan bog‘liq.
Normativ-huquqiy hujjatlar loyihalari muhokamasi portalida qonun loyihasi bo‘yicha sharhlaringizni 10 noyabrgacha qoldirishingiz mumkin.
2022-yil iyun oyida qabul qilingan “Reklama to‘g‘risida"gi qonunning yangi tahririga ko‘ra, reklama xabarlari davlat tilida chop etilishi shart (6-modda).
Matnli reklamada boshqa tildagi matn davlat tilidagi matn ostidan kichikroq shrift o‘lchamidan foydalangan holda joylashtirilishi kerak. Bundan tashqari, bosma ommaviy axborot vositalarida, tele va radioda reklamaning boshqa tillarga tarjimasi reklamaning umumiy hajmining 20%idan oshmasligi kerak.