“Brand Finance Global 500” tahlilchilari yangi bozor tadqiqotlarini e’lon qildi, deya xabar bermoqda Bu haqda “hi-tech.mail” nashri.

“Apple” 2024-yilda eng qimmat kompaniyalar reytingida birinchi o‘rinni egalladi. Uning qiymati yil davomida 74%ga oshdi va $516,6 mlrdni tashkil etdi.

apple, qimmat brendi

“Apple strategik diversifikatsiya va premiumizatsiya orqali o‘z brendi qiymatini oshirdi, iPhone savdosiga qattiq bog‘liqlikdan voz kechdi va „Apple TV“ obunalari kabi taqiladigan qurilmalar va xizmatlar biznesiga o‘tdi”, — dedi Devid Xey, “Brand Finance” raisi va bosh direktori.

2023-yilda yetakchi bo‘lgan “Amazon” uch pog‘ona pastlab, to‘rtinchi o‘ringa tushib ketdi. Yil davomida brend narxi qariyb 3%ga — $308,9 mlrdga qimmatlashgan.

“Microsoft” yaxshi o‘sishni ko‘rsatib, kompaniya ikki pog‘onaga ko‘tarildi. Bunga qiymatning 78%ga oshishi ($340,4 mlrdgacha) yordam berdi.

Uchinchi o‘rinda, avvalgidek, qiymati 18,5%ga ($333,4 mlrdgacha) oshgan “Google” joylashgan.

Mutaxassislar “Tesla” bilan o‘zgarishlarni alohida qayd etishdi. Brend narxi 12%ga ($58,3 mlrdgacha) arzonlashdi, buning natijasida u reytingdagi 9-o‘rindan 18-o‘ringa tushdi.


Avvalroq “Spot” “Apple” yana dunyoning eng qimmat brendiga aylangani haqida yozgandi.

Undan keyingi o‘rinda “Microsoft” korporatsiyasi va “Amazon” kompaniyasi turibdi.