“Amazon” o‘zining “Just Walk Out” hisob-kitob texnologiyasidan voz kechmoqda. Bu haqda “The Verge” xabar bermoqda.
Yechim ishlatilgan kompaniyaning “Fresh” brendi ostidagi do‘konlari rekonstruksiyadan o‘tkaziladi.
“Just Walk Out” Buyuk Britaniyadagi ba’zi do‘konlarda foydalanishda davom etadi, ammo qachongacha ekanligi hali aniqlanmagan.
“Amazon” uchun birinchi marta 2020-yilda taqdim etilgan shtrix-kod skaneri bo‘lgan “aqlli” Dash Carts aravalari ustuvor bo‘ladi.
Tizim xaridor tomonidan savatga qo‘shilgan tovarlarni kuzatib boradi, ro‘yxat asosida chek hosil qiladi va oldindan bog‘langan kartadan pulni hisobdan chiqaradi.
Mahsulotlar ro‘yxati savat ekranida ko‘rsatiladi. Qabul qiluvchilar shtrix-kodni o‘qish uchun mahsulot o‘ramini mustaqil ravishda skanerga olib kelishlari kerak bo‘ladi.
Do‘konlarda xaridni tasdiqlash allaqachon kaftni skanerlash orqali amalga oshiriladi. “Amazon” hisobiga ega bo‘lmagan xaridorlar uchun “Fresh” do‘konlarida o‘z-o‘zini tekshirish yo‘llari ham mavjud.
“Just Walk Out” xodimlarisiz, kassirsiz do‘kon tizimining sinovlari 2016-yilda boshlangan, birinchi do‘kon ikki yildan keyin ochilgan.
“Amazon” “aqlli” kameralar va sensorlar javonlardan olingan tovarlarni mustaqil ravishda hisobga oladigan tizimni o‘rnatishni maqsad qilgan.
Mijozlar do‘konga kirishda “Amazon” ilovasiga kirishlari va QR-kodini skanerlashlari kerak edi. Chiqish vaqtida ularning kartalaridan pul avtomatik ravishda yechib olinadi.
“Just Walk Out"ni avtomatlashtirish hech qachon mumkin emas edi — OAV xabarlariga ko‘ra, Hindistondan 1000 dan ortiq xodim xaridlarni kuzatish uchun mas’ul bo‘lgan. Dastlab kutilgan xaridlarning 5%i o‘rniga, odam tomonidan tekshirish 70%ni talab qildi.
Shu bilan birga, xaridorlar elektron cheklar ko‘pincha kechikishini va ulardagi tovarlar ro‘yxati ba’zan haqiqiy bilan mos kelmasligini ta’kidladilar. Kompaniya, shuningdek, tizim uchun yuqori xarajatlarni qayd etdi.
Avvalroq “Spot” “Amazon” kompaniyasi asoschisi Jeff Bezos eng boy odamlar reytingida birinchi o‘rinni egallagani haqida yozgandi.