O‘zbekistonda chakana savdo va logistika bozori jadal surʼatlar bilan o‘sib bormoqda, xalqaro brendlarni jalb qilmoqda va yirik milliy kompaniyalarning rivojlanishiga hissa qo‘shmoqda. Ushbu talabga javoban Balton Trading Asia O‘zbekistonda birinchilardan bo‘lib “A+” sinfidagi omborni ochdi va mijozlarga yuqori sifatli ombor va logistika yechimlarini taqdim etuvchi 3PL-xizmatlarini, faol rivojlantirmoqda.
Balton Trading Asia kompaniyasi O‘zbekistondagi FMCG tarqatish va ombor logistikasi bozorining yetakchi ishtirokchilaridan biri hisoblanadi. 30 yildan ortiq vaqt davomida BTA butun O‘zbekiston bo‘ylab 20 mingdan ortiq chakana savdo do‘konlarini qamrab oluvchi ishonchli yechimlarni taklif etib kelmoqda. Kompaniya mijozlar uchun keng qamrovli ombor operatsiyalari va logistika boshqaruvini taklif qiluvchi 3PL xizmatlarini faol rivojlantirmoqda. Kompaniyaning asosiy afzalliklaridan biri bu omborni saqlash va tovarlarni belgilangan hajmlarsiz yetkazib berishni ta’minlash qobiliyatidir.
“BTA`ning muvaffaqiyati 1000 dan ortiq yuqori malakali mutaxassislardan iborat jamoaning yaqin hamkorligiga va xalqaro tajribaga tayanuvchi samarali boshqaruvga asoslangan. Har yili logistika xizmati 70 ming tonnadan ortiq buyurtmalarni qayta ishlaydi va ularni ishonchli saqlash va tashishni ta’minlaydi. Mahsulot miqdori va hajmidan qat’i nazar, u bitta kichik mahsulot bo‘ladimi yoki yuzlab yirik palletlarmi, Balton Trading Asia inventarizatsiyani hisobga olishning maksimal aniqligi uchun zamonaviy omborlarni boshqarish vositalari WMS (Warehouse Management Systems) tufayli ushbu vazifalarni samarali hal qiladi”, — deya ta’kidladi BTA`ning boshqaruvchi hamkor Filipp Gorbunov.
Kompaniyaning assortiment ro‘yxati 2000 dan ortiq buyumlarni o‘z ichiga oladi va omborning umumiy maydoni 55 ming kvadrat metrni tashkil qiladi. Kompaniya Nestle, Nescafe, Colgate, “Oleyna”, Impra, Makfa, Haribo, Lavazza, Borges va boshqalar kabi xalqaro brendlarni o‘z ichiga olgan noyob mijozlar portfeli bilan faxrlanadi.
BTA, shuningdek, do‘kon zanjirining o‘sishini saqlab qolish tajribasiga ega — 2 yil ichida 5 dan 100 gacha. Ushbu ajoyib natija logistika sohasidagi katta tajriba, shuningdek, ta’minot zanjirini boshqarishga noyob yondashuv tufayli amalga oshirildi.
3PL muvaffaqiyatning asosiy omili sifatida
Uchinchi tomon logistikasi yoki 3PL — bu uchinchi tomon tomonidan kompaniyaning logistika xizmatlarini tashkil etish va boshqarish jarayoni. Bu shuni anglatadiki, buyurtmachi kompaniya o‘zining logistika funksiyalarining bir qismini yoki barchasini logistika va saqlashga ixtisoslashgan tashqi xizmat ko‘rsatuvchi provayderga topshiradi. Odatda 3PL kompaniyalari har xil turdagi omborxonalarga, shu jumladan, har xil haroratli omborlar, buyurtmalarni qayta ishlash joylari, texnologik jihozlangan ombor inventarizatsiyasini boshqarish tizimlari va o‘z parklariga ega.
3PL operatorining asosiy xizmatlari:
- tovarlarni saqlash va omborlash;
- inventarizatsiyani boshqarish va buxgalteriya hisobi;
- tovarlarni qadoqlash va tashish;
- buyurtmani qayta ishlash;
- yetkazib kuzatish.
Kompaniya barcha tovarlarni tarqatish va logistika vazifalarini samarali bajarish uchun javobgarlikni o‘z zimmasiga oladi, mijozni o‘z logistika infratuzilmasi va xodimlariga ega bo‘lish zaruratidan xalos qiladi. Amaliyot shuni ko‘rsatadiki, bunday ixtisoslashgan kompaniyalar bilan bog‘lanish foydali, samarali va qulaydir.
3PL`ning asosiy afzalliklari quyidagilardan iborat:
- mijozning operatsion jarayonlarda ishtirok etmasligi — mijozlar logistika bilan chalg‘imasdan, o‘zlarining asosiy bizneslariga e’tibor qaratishlari mumkin;
- 3PL xizmatlari omborni ijaraga olish, o‘z parkini sotib olish va saqlash uchun katta xarajatlardan qochish imkonini beradi;
- 3PL-operator yaxshi tashkil etilgan jarayonlarga ega, bu esa buyurtmani bajarish vaqtini qisqartirishga imkon beradi;
- bir nechta o‘rniga bitta pudratchi ustidan oddiy nazorat;
- biznesda mavsumiy tebranishlar bo‘lsa, 3PL yukni kamaytirish davrida uskunalar va omborlar ishlamay qolishining oldini olishga imkon beradi;
- logistika operatsiyalarini saqlash va bajarish uchun javobgarlik kompaniyaga yuklatiladi, bu esa yetkazib berishning mumkin bo‘lgan uzilishlari yoki tovarlarni o‘g‘irlash bilan bog‘liq xavflarni kamaytiradi.
“Yashil” yechim bilan ombor logistikasi
“Yashil” omborni qurish to‘g‘risida qaror atrof-muhitga salbiy ta’sirni kamaytirish maqsadida qabul qilindi. Umumiy maydoni 18000 kvadrat metr bo‘lgan yangi BTA ombori O‘zbekistondagi “A+” toifadagi omborlar orasida yetakchi o‘rinlardan birini egallaydi. Doimiy xona harorati 21 darajada saqlanadi, bu butun saqlash muddati davomida tovarlarning xavfsizligini va ularning sifatini ta’minlaydi.
An’anaviy energiya manbalariga bog‘liqlikni kamaytirish maqsadida omborga qo‘shni hududda 264 kVt gacha ishlab chiqaradigan quyosh elektr stansiyasi o‘rnatildi, bu yangi omborning energiya ehtiyojlarini to‘liq qondiradi. Ushbu “yashil” yondashuv tufayli kompaniya BREEAM (Building Research Establishment Environmental Assessment Method) standartida “Very Good” deb baholandi. BREEAM sertifikati — bu binolarning ekologik ko‘rsatkichlarini baholashga kompleks yondashuv. U qurilgan binoning atrof-muhitga ta’sirini baholaydigan keng mezonlarni qamrab oladi:
- energiya iste’moli va uglerod chiqindilari;
- ekologik toza materiallar va resurslar;
- chiqindilarni boshqarish;
- transport va mavjudlik;
- yashil maydonlar va ekologiya.
Shuningdek, kompaniya omborlar xavfsizligiga alohida e’tibor qaratmoqda — zamonaviy tutunni olib tashlash va yong‘inga qarshi tizimlar alangani tezda aniqlash va tovarlarga yetkazilgan zararni minimallashtirishga mo‘ljallangan. BTA uchun profilaktika asosiy element bo‘lib qolmoqda, shuning uchun omborlar muammolarni o‘z vaqtida aniqlash va kechayu kunduz monitoring qilish uchun sensorlar bilan jihozlangan, bu xavfsizlik xizmatlarining tezkor javobini ta’minlaydi.
Mansur Yuldashev / Filipp Gorbunov
Balton Trading Asia: B2B`dagi “so‘nggi mil” bosqichi
“So‘nggi mil” logistikasi tovarlarni ombordan iste’molchiga yetkazib berishning yakuniy bosqichidir. Ushbu bosqichda mijoz bilan bevosita aloqa amalga oshiriladi. Oddiy ssenariy quyidagicha ko‘rinadi: xaridor buyurtma beradi (chakana savdo tarmog‘i, distribyutor) va tovarlarni tezda, kechiktirmasdan, to‘liq va o‘zi uchun qulay joyda olishni kutadi. Aynan shu taxminlar Balton Trading Asia kabi FMCG-distribyutori tomonidan taqdim etilgan “so‘nggi mil” logistikasi orqali qondiriladi.
“Kompaniya nafaqat o‘z vaqtida yetkazib berish, samarali va xavfsiz saqlashni kafolatlaydi, balki ushbu jarayon samaradorligini oshirish uchun ilg‘or texnologiyalarni ham joriy etadi. Avtomatlashtirilgan boshqaruv va monitoring tizimlaridan foydalanish har bir buyurtmani real vaqt rejimida kuzatib borish, xatolar va kechikishlar ehtimolini minimallashtirish imkonini beradi. Bu mijozlar ishonchini va kompaniyaning B2B bozoridagi uzoq muddatli muvaffaqiyatini mustahkamlashga yordam beradi”, — dedi BTA`ning logistika direktori Mansur Yo‘ldoshev.
Bugungi kunda ko‘plab kompaniyalar uchun 3PL-provayderlari ta’minot zanjirlarini optimallashtirish, xarajatlarni kamaytirish va mijozlarga xizmat ko‘rsatish sifatini yaxshilash uchun muhim vositaga aylanmoqda. Ushbu yondashuv kompaniyalarga tashqi mutaxassisga topshirilishi mumkin bo‘lgan logistika jihatlariga emas, balki asosiy biznesiga e’tibor qaratish imkonini beradi.
Telefon: (+998) 93−382−05−06.
Sayt: baltontrading.com
Е-mail: 3pl@baltontrading.com
Reklama huquqlari asosida.