“Spot” o‘rgangan “Flightradar24” xizmati ma’lumotlariga ko‘ra, Toshkent xalqaro aeroportida parvozlar katta kechikishlar sodir bo‘ldi.

O‘zbekiston aeroportlari “Wizz Air Abu-Dabi” arzon reysi (5W7160) “texnik sabablarga ko‘ra” 17 soatdan ko‘proqqa kechiktirilganini ochiq tan oldi.

30-iyul oqshomidan 31-iyulning oxirigacha Spot parvozi 1 soat yoki undan ko‘proq kechiktirilgan 20 dan ortiq samolyotlarni sanab chiqishga muvaffaq bo‘ldi.

aviaqatnov, toshkent aeroporti, uzbekistan airports, uzilishlar

Birinchi kechikish 30-iyul kuni soat 18:30da, Moskvaga yo‘l olgan “Utair” reysi (UT806) jiddiy kechikish bilan jo‘nab ketganida yuz berdi. Seshanba oxirigacha “Uzbekistan Airways” milliy aviakompaniyasining Seul (HY511) va Nyachang (HY561) yo‘nalishlariga uchayotgan ikkita samolyoti bir necha soatga kechiktirildi.

31-iyul kuni ertalab soat 07:00ga qadar Toshkent aeroportidan atigi uchta reys o‘z vaqtida amalga oshirilgan bo‘lsa, 10 ta reys yarim soatdan kam kechikish bilan, 7 ta samolyot esa 1 soatdan ortiq kechikish bilan jo‘nab ketdi.

“Ural Airlines"ning Nijnevartovsk (U68738), “Uzbekistan Airways"ning Istanbulga (HY281), “S7” aviakompaniyasining Novosibirskga (S75566), “Azimut"ning (A46082) Mineralniye Vodiga parvozlari 2 soatdan ko‘proq kechiktirildi.

Shundan so‘ng, soat 13:00gacha parvozlar bilan bog‘liq vaziyat normal holatga qaytdi. Bu davrda havo kemalarining jo‘nab ketishining atigi 2ta jiddiy kechikishi qayd etilgan — “Uzbekistan Airways” MAK (HY9687) Sochi va Dubayga (HY333).

Keyingi olti soat ichida aksariyati “Uzbekistan Airways” aviakompaniyasida bo‘lgan 10 ta reys jiddiy kechiktirildi, bittasi (“Aeroflot”) bekor qilindi.

Soat 13:00dan 19:00gacha uchadigan 22ta reysdan faqat 2tasi o‘z vaqtida havoga ko‘tarilgan. Qolganlari jiddiy yoki kichik kechikishlar bilan jo‘nab ketishdi.

31-iyul kuni kechqurun poytaxt aeroporti faoliyati barqarorlashdi. Biroq payshanbaga o‘tar kechasi beshta reys bir necha soat kechikish bilan amalga oshirildi, “Ural Airlines” samolyoti Krasnoyarskka (U62918) esa 15 soat kechikish bilan jo‘nab ketdi.

1-avgust kuni ertalabdan beri Toshkent aeroportida jiddiy kechikishlar kuzatilmadi. Parvozlar o‘z vaqtida yoki biroz kechikish bilan jo‘nadi.

“Uzbekistan Airports” matbuot xizmati “Spot” so‘roviga javoban, “kichik nosozlik” xizmat ko‘rsatish uskunalarini modernizatsiya qilish bilan bog‘liqligini ma’lum qildi.

“30-iyul kuni „Uzbekistan Airports“ kompaniyasi server uskunalarini yangilamoqda. Yangilash vaqtida ba’zi tizimlarning qisman buzilishiga olib keladigan kichik xatolik yuz berdi. Shu munosabat bilan parvozning qisqa muddatli kechikishlari qayd etildi, ularning o‘rtacha vaqti taxminan 40 daqiqani tashkil etdi. Bu vaqt davomida Toshkent aeroporti odatdagidek ishladi”, — deyiladi kompaniya xabarida.

“Uzbekistan Airways” aviakompaniyasining “Spot” muxbiriga oydinlik kiritishicha, parvozlarning kechikishi aviakompaniyaning aybi emas, balki aeroportdagi nosozlik tufayli yuzaga kelgan.

“Silk Avia” aviakompaniyasining “Spot"ga ma’lum qilishicha, qo‘lda ro‘yxatdan o‘tgan bortda kamroq yo‘lovchilar bo‘lgani uchun uzilishlar tashuvchining faoliyatiga “katta to‘siq” keltirmagan.