Sentyabr oyida “Toyota” kompaniyasining ishlab chiqarishi ketma-ket sakkizinchi oy kamaydi. Bu haqda “Reuters” nashri xabar bermoqda.

Yapon avtomobil ishlab chiqaruvchisining jahon miqyosidagi ishlab chiqarish hajmi sentabr oyida o‘tgan yilning mos davirga nisbatan 8%ga kamayib, 826 ming 556ta avtomobilni tashkil etdi, bunda AQShda ishlab chiqarish 14%ga, Xitoyda esa 19%ga kamaydi.

AQShdagi ishlab chiqarish xavfsizlik yostiqchasi muammosi tufayli “Grand Highlander” va “Lexus TX” yo‘ltanlamaslarini ishlab chiqarish va yetkazib berish to‘xtatilishi tufayli zarar ko‘rdi.

“Toyota” 21-oktabr kuni to‘xtatilgan modellarni ishlab chiqarishni qayta tiklaganini ma’lum qildi.

Xitoyda dunyodagi eng yirik avtomobil ishlab chiqaruvchi kompaniya Xitoy brendlarining elektromobillarga va ulanadigan gibrid avtomobillarga o‘tishi tufayli kuchli bosim ostida qolishda davom etmoqda.

“Toyota” sentabr oyida jahon bo‘yicha avtomobil savdosining 7%ga pasayib, 853 ming 149 donaga tushganini ma’lum qildi.

Bunda AQShdagi sotuvlar 20%ga, Xitoydagi sotuvlar 9%ga, ichki bozordagi sotuvlar esa 6%ga kamaygan.


Iyul oyida “Toyota” AQShda yon xavfsizlik yostiqchalari noto‘g‘ri ochilgani uchun 145 254ta avtomobilni chaqirib olishini e’lon qildi.

To‘qnashuv sodir bo‘lganda, yon havo yostig‘i yo‘lovchini avtomobildan chiqarib yuborishning oldini olishga yordam beradigan to‘siq hosil qiladi.

Biroq, AQSh Milliy yo‘l harakati xavfsizligi boshqarmasining ta’kidlashicha, ba’zi “Toyota” avtomobillarida haydovchining xavfsizlik yostig‘i mo‘ljallangan tarzda ochilmasligi va qisman ochiq oynadan tashqarida ochilishi mumkin.

Qaytarib olish “Toyota Grand Highlander”, “Grand Highlander Hybrid”, “Lexus TX350”, “TX500 Hybrid” va “TX550 Hybrid+” kabi 2024-yilda ishlab chiqarilgan ba’zi yo‘ltanlamas va gibrid modellarni o‘z ichiga oladi.

Aprel oyida “Toyota” Yaponiyaning “Tsutsumi” zavodida ishlab chiqarilgan 135 305 dona “Prius” avtomobilini qaytarib olish tartibini joriy qilgandi.

Qayd etilishicha, avtomobillarning qaytarib olinishiga orqa eshik tutqichlaridagi nuqson sabab bo‘lgan.

Transport departamentiga ko‘ra, chaqirib olingan mashinalar 2022-yilning noyabridan 2024-yilning apreligacha ishlab chiqarilgan.

Ushbu muammodan kelib chiqib, kompaniya kamchiliklarni tuzatishga e’tibor qaratish va kelajakda shu kabi ishlab chiqarish xatolarining oldini olish maqsadida “Prius"ga buyurtmalarni vaqtincha to‘xtatdi.

2023-yil dekabr oyida “Toyota” xavfsizlik yostig‘i muammosi tufayli 1,12 mln avtomobilni qaytarib olishga qaror qilgani haqida xabar berilgandi.

Kompaniya 20-dekabr kuni bergan bayonotida aytishicha, sensordagi qisqa tutashuv xavfsizlik yostiqchalari mo‘ljallangandek ochilmasligiga olib kelishi mumkin.

Mashinalarni ortga qaytarish 2020-yildan 2022-yilgacha bo‘lgan avtomobillarni, jumladan “Avalon”, “Camry”, “Corolla”, “RAV4”, “Lexus ES250”, “ES300H”, “ES350”, “RX350 Highlander” va “Sienna Hybrid” modeldagi avtomobillarni o‘z ichiga oladi.

Ularda yo‘lovchilarni tasniflash tizimining (OCS) sensorlari ishlamay qolishi mumkin. Jarayon AQShda 1 mln avtomobilni qamrab oladi.

Avtomobil ishlab chiqaruvchi kompaniya fevral oyidan boshlab mashina egalarini qaytarib olish haqida xabardor qilishni rejalashtirmoqda.

2022-yil iyul oyida “Toyota” OCS sensori yo‘lovchini noto‘g‘ri aniqlashiga olib kelishi mumkin bo‘lgan ichki qismlar o‘rtasidagi potentsial o‘zaro ta’sirlar tufayli AQShdagi 3500ta “RAV4” avtomobilini chaqirib olishini e’lon qilgandi.

AQSh Milliy Yo‘l harakati xavfsizligi boshqarmasi ma’lumotlariga ko‘ra, oldingi xavfsizlik yostiqchalari 30 yil ichida mamlakatda 50 mingdan ortiq odamning hayotini saqlab qolgan.

“Yangi datchiklar paydo bo‘lishining sababi, eski xavfsizlik yostiqchalar haydovchi va yo‘lovchilar uchun bir xil tarzda ochilib, ba’zi jarohatlar, kam hollarda bolalar, jussasi kichiklar va havo yostig‘iga juda yaqin bo‘lgan kamarsiz yo‘lovchilarning o‘limiga olib kelgan”, deyiladi xabarda.